Vedenie najlepšej hokejovej ligy sveta NHL opäť povedalo nie reklamám na dresoch, i keď by to vygenerovalo príjmy najmenej 120 miliónov amerických dolárov. Na oblečení hráčov zostáva iba logo spoločnosti Reebok, ktorá dodáva dresy a so súťažou má uzavretú dohodu do roku 2016. Niektoré tímy však už používajú tréningové dresy posiate logami sponzorov. Vyzerá to tak, že zavedenie reklamy na súťažné dresy je len otázkou času. Vedenie NHL sa vyjadrilo, že nechce byť prvou tradičnou severoamerickou súťažou, ktorá odsúhlasí tento komerčný krok.
Šéfovia elitnej súťaže diskutovali aj o efektívnejšom využití reklám na mantineloch, o zvýšení príjmov z predaja dresov či o zvýšení počtu reklamy na ľadových plochách. Reklama na mantineloch sa používa v NHL od 70-tych rokov. Napriek tomu európsky hokej či futbal zaplavuje reklama oveľa viac. V Európe nájdete reklamu aj vpredu na prilbách či v kruhoch na vhadzovanie, čo označili niektorí americkí fanúšikovia za hlúpe či smiešne. Pritom ešte pred 30 rokmi mnohé televízne spoločnosti odmietali vysielať zápasy futbalových tímov s reklamou na drese.
Našťastie, zatiaľ si môžeme vydýchnuť. V NHL uvidíme stále viac ľadovej plochy a tímových farieb na dresoch ako reklamných plôch. Namiesto reklamy budú v dresoch zrejme zabudované počítačové čipy, ktoré zmerajú pohyb a rýchlosť hráčov na ľade, čo sa využije pri hernej analýze a štatistike. O zabudovaní čipov do dresov uvažujú viaceré tímy, napríklad New York Rangers. Len aby čipy stačili aj na rýchlosť Mariána Gáboríka alebo na výšku Zdena Cháru 🙂 Nový ročník NHL odštartuje 8. októbra 2014.
(rb)
Súvisiace články:
• Odhalené tajomstvo úspechu? Šťastné kráľovské sedmičky!
• FOTO: Plekanecing! Nový hit fanúšikov NHL