Za sladkými úspechmi futbalových klubov sú aj obrovské „kopy“ peňazí, ktoré do nich investujú komerční sponzori. Dosť často platí, že kto má viac peňazí, ten víťazí. Pozrite sa na 5 najväčších komerčných dohôd súčasných futbalových klubov. Do prehľadu sme nezahrnuli dodávateľov dresov (Adidas, Nike, Puma…), ktorí majú tiež dôležité miesto medzi sponzormi.
1. Chevrolet (Manchester United) – 80 miliónov dolárov
Anglický veľkoklub Manchester United podpísal s americkou automobilkou Chevrolet sponzorskú zmluvu vo výške 80 miliónov dolárov ročne po dobu siedmych rokov. Ich logo musí byť umiestené v strede dresov, čo sa fanúšikom „červených diablov“ veľmi nepáči.
2. Etihad Airways (Manchester City) – 60 miliónov dolárov
Hlavným sponzorom Manchestru City je letecká spoločnosť Etihad Airways, ktorá má sídlo v Spojených Arabských Emirátoch. Sponzorskú zmluvu majú uzavretú na obdobie od roku 2009 do roku 2021. Ročne zinkasujú Citizens 60 miliónov dolárov. Súčasťou kontraktu je aj premenovanie štadiónu na Etihad Stadium.
3. Qatar Airways (FC Barcelona) – 45 miliónov dolárov
FC Barcelona podpísala sponzorskú zmluvu s poskytovateľom leteckých služieb Qatar Airways po dobu troch rokov. Za miesto na úboroch Kataláncov zaplatia približne 45 miliónov dolárov ročne. Súčasťou dohody je aj päťmiliónový bonus za víťazstvo v Lige Majstrov.
4. Deutsche Telekom (Bayern Mníchov) – 40 miliónov dolárov
Bayern Mníchov predĺžil svoju sponzorskú zmluvu s telekomunikačnou firmou Deutsche Telekom od sezóny 2013/2014 na štyri roky. Každý rok zinkasuje 40 miliónov dolárov. Ďalšie predĺženie zmluvy nastane v prípade, ak Bavori budú naďalej vládnuť svetovému futbalu.
5. Fly Emirates (Real Madrid) – 39 miliónov dolárov
Španielsky futbalový klub Real Madrid má uzavretú lukratívnu zmluvu s leteckou spoločnosťou Fly Emirates. Na dresoch bude v najbližších piatich sezónach figurovať logo ich nového sponzora a nahradí tak online stávkovú spoločnosť Bwin, ktorá dotovala dresy bieleho baletu posledných šesť rokov.
(kp)